پیام تبریک حمزه نجف پور به مناسبت عید سعید غدیر خم

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان، حمزه نجف پور، عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان فرارسیدن عید سعید غدیر خم را تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر می باشد:  «یا ایها الرسول، بلغ ما انزل الیک من ربک، فان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله یعصمک من الناس…» ای پیامبر! آنچه […]

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان، حمزه نجف پور، عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان فرارسیدن عید سعید غدیر خم را تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر می باشد: 

«یا ایها الرسول، بلغ ما انزل الیک من ربک، فان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله یعصمک من الناس…» ای پیامبر! آنچه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده ابلاغ کن، اگر انجام ندادی، رسالت او را ابلاغ نکردی و خداوند تو را از مردمان حفظ خواهد کرد.»

سلام برغدیر ، سلام بر حجه الوداع ، سلام برپیامبر اکرم که در روز غدیر می بایست رسالت خویش را کامل میکرد ، سلام بر علی که در روز غدیر به صورت رسمی امامت و زعامت همه مسلمین جهان رابر عهده گرفت.

درباره واقعه غدیر و نحوه برگزاری این مراسم پرشکوه که به «عیدالله الاکبر» معروف است در کتابهای شیعه و بعضی از کتابهای سنی اطلاعات بسیاری آمده که همه این اسناد گواه روشنی بر جانشینی علی بن ابیطالب است، اما اینکه در آن دوران علیرغم حضور دلاورمردان شجاع و متعهد دیگر ، علی به عنوان خلیفه و جانشین پیامبر انتخاب شد، بیانگر وجود صفات و خصایصی است که از نظر پیامبر فقط در ذات امام علی (ع) وجود داشت .
پیامبر اکرم نیک میدانست که برای تصدی سمت مسئول رسیدگی به امورات مسلمین و پیشوا مسلمانان ، باید کسی انتخاب شود که علاوه بر تهذیب و آگاه بودن به مسائل مختلف ، مطالبه گری و احقاق حقوق مسلمین را تاسرحد جان خویش به عنوان اصلی ترین دغدغه خویش برشمارد .
اینکه حضرت علی (ع) پیگیری امورات جامعه و حل مشکلات مردم را به عنوان اولویت های حکومت خود بیان میکند حاکی از اهمیت مطالبه گری و پیگیری حقوق مردم در نظر امام اول مسلمین است .

اگر زندگی بزرگان دین اسلام و سایر ادیان الهی را مطالعه کنیم، حرکت به سوی انسانیت و اجرای عدالت اجتماعی از اولویت هایی بوده است که برای اجرای آن از هیچ کوششی دریغ نکردند. بطوریکه دربسیاری از روایات منتسب به ائمه اطهار ، پیگیری امورات مردم و مطالبه گری در جهت حل مشکلات جامعه را امری مقدس و با ارزش دانسته اند .

امید است با تبعیت از الگوهای اصیل ایرانی اسلامی و حرکت در جهت آرمانهای الهی و به کار بستن این قوانین و سنتهای الهی ، شاهد سرعت گرفتن چرخ های پیشرفت و توسعه شهر اولین ها باشیم .

فرارسیدن عید سعید غدیر رابه همه مردم شهید پرور و ولایت مدار شهر اولین ها تبریک و تهنیت عرض مینمایم.

حمزه نجف پور
خادم مردم در شورای شهر مسجدسلیمان