نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان با اصحاب رسانه برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، نشست خبری روح الله جلیلی سخنگوی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان با اصحاب رسانه شهرستان در محل ساختمان شورای اسلامی شهر  برگزار گردید. سخنگوی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای اسلامی شهرها از ابتدای شکل گیری به علت شفاف نبودن اختیارات و وظایف دچار مشکلاتی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، نشست خبری روح الله جلیلی سخنگوی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان با اصحاب رسانه شهرستان در محل ساختمان شورای اسلامی شهر  برگزار گردید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای اسلامی شهرها از ابتدای شکل گیری به علت شفاف نبودن اختیارات و وظایف دچار مشکلاتی بوده اند که این موارد در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی می باشند، از طرفی انتظارات مردم از شورا به عنوان یک نهاد مدنی زیاد می باشد و شهری همچون مسجدسلیمان با وجود مشکلات عدیده در زمینه های مختلف این مشکلات را چند برابر کرده که سبب شد همواره از نهاد شورا نارضایتی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد :شورای پنجم از ابتدای مسئولیت خود با وحدت و انسجام سعی کرد در حوزه های مختلف ورود کند، همچنین توانستیم در حوزه شهرداری با پیگیری های مستمر اعتبارات عمرانی را به چند برابر افزایش دهیم.

جلیلی خاطرنشان کرد : یکی از اقدامات در دست اقدام پروژه احداث بلوار دوم شهری بوده است که روند پیشرفت آن مطلوب بوده و تکمیل آن شهر را از تک محور بودن خارج می کند و نیز پروژه مهم دیگر احداث پارک ۵۰ هکتاری گردشگری تمبی با اعتبار ۶ میلیارد تومان به عنوان یک مجموعه بزرگ تفریحی و گردشگری می باشد که عملیات اجرایی آن در دست اقدام می باشد.

سخنگوی شورای شهر در خصوص تمهیدات این نهاد در ایام نوروز گفت : بخش عظیمی از المان ها و مبلمان شهری با اعتبار یک میلیارد تومان در حال نصب می باشد که اجرای کامل آنها سبب تغییر سیمای شهری خواهد شد، ضمن اینکه در حوزه فرهنگی، تندیس علیمردان خان بختیاری به عنوان بزرگترین تندیس ایستاده کشور توسط شهرداری مسجدسلیمان ساخته شده و در ایام نوروز مراسم رونمایی و نصب آن برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد : در سال جاری با پیگیری های فراوان شهردار و شورا ، اعتبارات عمرانی شهرداری به میزان ۳۹ میلیارد تومان افزایش یافت که در حوزه اصلاح معابر شهری جهت زیرسازی و آسفالت حدود ۱۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد و بعد از ایام نوروز معابر شهری به طور جدی اصلاح خواهند شد.

وی در خصوص انتقادات و تخریب ها علیه اعضا شورای اسلامی شهر اذعان داشت : در چند وقت اخیر تخریبهایی همچون استخدام همسر رئیس شورا و سهم خواهی اعضا شورای شهر در استخدام ها انجام شده که کذب محض می باشد و در این خصوص باید عنوان کنم طی ۱۰ سال گذشته میانگین پرسنل شهرداری مسجدسلیمان به تناوب بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ نفر بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد : از جمله مشکلات عمده در بخش تنظیفات می توان به کمبود نیروی انسانی، موقعیت جغرافیایی شهرستان، عدم مدیریت مناسب، کمبود ماشین آلات و مخازن دفن زباله اشاره نمود و درصدد هستیم در سال آینده بسیاری از این مشکلات را برطرف نماییم.

وی ادامه داد : ۸۰% حقوق پرسنل شهرداری معادل مبلغ ۲ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده و عوارض آلایندگی تامین می شود و ۲۰% از محل درآمدهای شهرداری تامین می گردد.

جلیلی افزود : درصدد هستیم با تصمیم گیری اعضا شورا ، بسیاری از جلسات شورای شهر در سال آینده را با حضور خبرنگاران برگزار کنیم تا اخبار و اطلاعات شورا به جامعه بیشتر انعکاس داشته باشد.

وی گفت: یکی از عوامل سرگردانی نیروها، ساختمان شهرداری است که با توجه به ساختار آن ، کنترل نیروی انسانی را سخت نموده است که در این راستا جلساتی را با مسئولین ارشد شهرستان در خصوص جابجایی آن برگزار کرده ایم.

وی در ارتباط با شایعات اخیر مبنی بر استعفا شهردار اعلام کرد: استعفای شهردار را قویا تکذیب می کنم و این موضوع بر اساس شایعات بی اساس بوده است و تاکنون نامه ای در این خصوص به دست اعضای شورا نرسیده، همچنین در بحث اصلاح معابر ، در یک سال و نیم گذشته حجم عظیمی از معابر شهری آسفالت شده است.

سخنگوی شورای شهر در خصوص استحکام بناهای مجاور تپه شهدای گمنام منطقه نفتک عنوان کرد : قرارداد این بناها در دوره شورای چهارم و شهردار سابق منعقد شد که دارای اشکالاتی بوده است و توسط نظام مهندسی استحکام بنا گرفت.

وی با اشاره به لایروبی دره ها و مسیل ها در سال جاری بیان کرد: باتوجه به اینکه ساخت و سازها در طول سالیان گذشته رها شده بود و مجموعه مدیریت شهری در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرده است با بارش رحمت الهی و جاری شدن سیلاب ها در حاشیه دره ها ، آسیب هایی به برخی خانوارها وارد شد که با تصمیم مدیریت بحران و اختصاص اعتبار ۲ میلیارد تومان این دره ها لایروبی شدند.

این مقام مسئول در خصوص عملکرد متوازن شورا و شهرداری در نقاط کمتر توسعه یافته شهر اینچنین گفت: احداث ایستگاه آتش نشانی منطقه بی بیان ، فضا سازی پارک شهدای گمنام منطقه بی بیان، تعریض و بهسازی معابر منطقه سالور از جمله اقدامات مهم شهرداری در مناطق بی بیان و کلگه بوده است، ضمن اینکه نقشه اصلاح میدان چهارراه بهداری آماده شده است که امیدواریم در سال آینده عملیات اجرایی اصلاح آن آغاز گردد.

وی در ارتباط با انتقاد استاندار خوزستان از شهردار مسجدسلیمان جهت عدم جذب سهمیه قیر خاطرنشان کرد : قطعا به استاندار خوزستان در این خصوص اطلاعات اشتباه داده شده و سهل انگاری در این مورد از جانب اداره کل مسکن و شهرسازی بوده است.

شایان ذکر است در خاتمه نشست خبرنگاران حاضر در جلسه از زحمات مسئول و کارکنان روابط عمومی شهرداری جهت تعامل با اصحاب رسانه تقدیر نمودند.

.  

.  

.  

.  

.  

.  

.  

.  

.  

.