جلسه شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در خصوص احداث کارخانه پسماند و‌ نیروگاه بیوگاز برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان و به نقل از روابط عمومی، جلسه پسماند در صحن شورای اسلامی شهر با موضوع تصمیم گیری در خصوص پروژه احداث کارخانه پسماند و نیروگاه بیوگاز با حضور وحید زمانی حموله ریاست شورای اسلامی شهر، دکتر نوید شعبانی شهردار و اعضای شورای شهر مسجدسلیمان، اسفندیار باقری مشاور شهردار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان و به نقل از روابط عمومی، جلسه پسماند در صحن شورای اسلامی شهر با موضوع تصمیم گیری در خصوص پروژه احداث کارخانه پسماند و نیروگاه بیوگاز با حضور وحید زمانی حموله ریاست شورای اسلامی شهر، دکتر نوید شعبانی شهردار و اعضای شورای شهر مسجدسلیمان، اسفندیار باقری مشاور شهردار و علی هزارسی معاونت خدمات شهرداری مسجدسلیمان برگزار شد.

در ابتدای جلسه رئیس شورای اسلامی شهر اظهار کرد: همیشه اعلام کردیم حضور هر سرمایه گذار و هر شخصی که بخواهد برای این شهر قدم مثبتی بردارد را در مسجدسلیمان ارج می نهیم.

وحید زمانی حموله در خصوص احداث پروژه پسماند افزود: در این پروژه سرمایه گذار قرار است در منطقه جاده بی سیم گود لندفیل زباله شهرداری سرمایه گذاری نماید.

وی افزود: چندین جلسه با شهردار وقت و شورای شهر با شرکت مذکور گرفته شد.  همچنین در جلسه کارگروه پسماند شهرستان که در فرمانداری مسجدسلیمان برگزار شد این شرکت خواسته هایی داشتند و در خصوص مشکلات این شرکت که قصد دارد این کار را انجام دهد بحث و‌ گفتگو شد. این جلسه مصوباتی داشت که قرار بر این شد شهرداری و شورای شهر موانع پیش رو شرکت سرمایه گذار را رفع و رجوع نماید.

رئیس شورای شهر مسجدسلیمان با بیان اینکه نگاه ما به سرمایه گذار یک‌ نگاه مثبت و تسهیل گر است افزود: این پروژه یک پروژه ماندگار است که سرمایه گذار این طرح در جهت رضایت شهروندان وارد این شهرستان شده است و قصد دارد اقدام مثبتی را در شهرستان رقم بزند.

وحید زمانی حموله  افزود: اعضای شورای شهر در خصوص برخی بندهای قرارداد نقطه نظراتی دارند که نیاز است که قرارداد فی مابین بطور دقیق تری مورد بررسی قرار گیرد. بعد از بررسی و جمع بندی ان شاء الله بتوانیم به یک‌ نتیجه نهایی در خصوص این پروژه برسیم.

علی هزارسی معاونت خدمات شهرداری مسجدسلیمان در ادامه‌ این جلسه در خصوص مصوبات جلسه پسماند شهرستان در فرمانداری توضیحاتی داد و در خصوص اینکه شهرداری و شورای شهر برای ادامه این پروژه و یا رفع و موانع پیش آمده و‌ همچنین اقدمات شهرداری و شورای شهر در این خصوص این پروژه مباحثی را بیان کرد.

علی هزارسی اظهار کرد: مصوبه احداث کارخانه پسماند و نیروگاه بیوگاز در کمیته انطباق تصویب و تایید شد. خدمت شهردار ارسال و قرارداد این پروژه توسط تیم‌ حقوقی شهرداری و شرکت مذکور ویرایش و به امضاء شهردار وقت رسید.
بعد از شکل گیری قرارداد و انجام آن اعضای شورای شهر هیچ‌ کدام‌ در خصوص نحوه انجام و واگذاری زمین و مدت زمان وثیقه و ضمانت کار با کم و کیف پروژه قرار نگرفتند. و مباحث و نقطه نظراتی را نسبت به این قرارداد دارند.

در ادامه هزارسی معاونت خدمات شهرداری مسجدسلیمان با اشاره به اینکه وضعیت پسماند در شهر بسیار نامطلوب است افرود: این شرکت یک شرکت سرمایه گذار است و‌ باید با تمام توان و‌ در جهت رفاه شهروندان همکاری های لازم با این شرکت صورت گیرد.

معاونت خدمات شهرداری مسجدسلیمان در ادامه خاطرنشان کرد: اصل و موضوع این پروژه کار ارزشمندی است که در این شهرستان شروع شده است و ادامه دارد و مطمئنا عواید خوبی برای شهرمان به ارمغان می آورد.

وی افزود: این قرارداد یک قرارداد بلند مدت ۲۰ ساله است که طبق این قرارداد شهرداری مسجدسلیمان موظف است در ۵ سال اول زباله را از مبدا جمع آوری؛ بارگیری؛ انتقال و تحویل شرکت سرمایه گذار دهد بدون اینکه عوایدی از فروش زباله و … از شرکت مذکور دریافت کند.

علی هزارسی ادامه داد: صلاح شهرداری در این قرارداد به طور کامل دیده نشده است. قرارداد نیاز به اصلاح دارد. امور حقوقی و قراردادها و‌ بررسی مجدد روی بند بند و تبصره های این قرارداد انجام شود و یک قرارداد محکم‌ با چارچوب مناسب و با آینده نگری به خصوص در تعهدات سرمایه گذار منعقد شود.

فرضعلی علیجانی در ادامه ضمن اشاره به اینکه طرح احداث کارخانه پسماند طرح بسیار خوبی است و اگر بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم کار بزرگی در شهر صورت گرفته است افزود: این پروژه یک پروژه بلند مدت ۲۰ ساله است و باید همه جوانب کار سنجیده شود.

وی اظهار کرد: منافع شهر اولویت همه ماست و دیدیم در پروژه هایی که حتی در دوره های شورای شهر گذشته قرارداد آن منعقد اما منافع شهر در قرارداد در نظر گرفته نشده بود ورود کردیم و آن قرارداد را در جهت حفظ منافع شهر و مردم تغییر و اصلاح کردیم.

عضو شورای شهر مسجدسلیمان همچنین اظهار کرد: طبق مصوبه شورا در قرارداد احداث پروژه پسماند سود و عواید شهرداری به طور کامل رعایت نشده است و نیاز است توسط تیم حقوقی و قراداد ها و با حضور یک مشاور حقوقی زبده اصلاح و بازنگری شود.

رضا نجفیان عضو شورای شهر مسجدسلیمان در این جلسه افزود: به عنوان فرزند مسجدسلیمان، مسجدسلیمانی که همیشه مظلوم واقع شده است از همه سرمایه گذاران در شهرم استقبال میکنم اما بین سرمایه گذار و سرمایه بر تفاوت قائل می شوم.

وی ادامه داد: با اینکه قبول داریم زباله طلای کثیف است در این قرارداد آمده است که زباله شهر باید به صورت روزانه به این شرکت تحویل داده شود بدون اینکه یک ریال بابت آن هزینه به شهرداری پرداخت کند. این مسئله باعث می شود سرمایه از شهر خارج شود.

رضا نجفیان اظهار کرد: از احداث این کارخانه و ادامه کار این پروژه و حضور سرمایه گذار در شهر حمایت می کنم اما باید آیتم های این قرارداد اصلاح شود و حق مردم و شهر در این قرارداد دیده شود.

نجفیان در پایان تاکید کرد افزایش مبلغ تضمین قرارداد و فروش زباله از سال اول به این شرکت و ایجاد درآمد شهرداری باید در این قرارداد اصلاح شود.

حمید شعبانی عضو دیگری از شورای شهر نیز در اظهاراتی افزود: این قرارداد یک قرارداد بلند مدت است و تصمیمات اخذ شده در خصوص تعهدات این شرکت و شهرداری ۴ دوره شورای شهرهای آینده را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه حمل و جمع آوری زباله آن هم از سال پنجم از روی دوش شهرداری برداشته خواهد شد اما عواید و سود شهرداری لحاظ نشده است نیاز است این قرارداد به صورت کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اگر این شرکت بندهای اصلاحی قرارداد را نپذیرد تا فسخ قرارداد پیش خواهیم کرد .

شهردار مسجدسلیمان نیز در این جلسه با بیان اینکه این قرارداد دارای اشکالات فراوانی است افزود: نیاز است این قررداد توسط تیم حقوقی و قراداد ها شهرداری و استفاده از مشاوران حقوقی زبده مورد بررسی قرار گیرد و به شورا ارسال می گردد و در صحن شورا تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد.

.

.

.

.