پیام تسلیت ریاست و عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان فرضعلی علیجانی ریاست شورای اسلامی شهر و حمزه نجف پور عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان پیام تسلیتی به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی صادر کردند که این پیام ها به شرح زیر می باشد: بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح […]

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان فرضعلی علیجانی ریاست شورای اسلامی شهر و حمزه نجف پور عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان پیام تسلیتی به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی صادر کردند که این پیام ها به شرح زیر می باشد:


بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی سلام الله ابداً ما بقیت و بقی اللیل و النهار و لاجعله الله آخر العهد منی لزیارتکم .

عاشورا در طول قرنها پس از واقعه کربلا همواره نماد آزاداندیشی و روشنفکری اسلامی بوده است.
امام حسین(ع ) نه تنها در آن روز به شهادت نرسید، بلکه پس از آن زندگی جاویدان یافت و در ذهن همگان حق خواهی، آزادی و آزادگی را یادآور شد و امروز ما نیز به ماهیت پیام و قیام سیدالشهدا(علیه السلام) نیازمندیم تا اسلام اصیل و به دور از پیرایه که پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) به عالمیان عرضه نمود را درک کنیم و آن را حفظ نماییم و باورهای خویش را از هرگونه جهالت و ضلالت به دور نگه داریم و درون انسانی خویش را از بند برهیم تا بدین وسیله مقدمات برپایی نظام جهانی مبتنی بر عدالت و بر پایه تعالیم جهان شمول اسلام را فراهم آوریم و راه را برای حکومت جهانی مهدی موعود(عج) هموار کنیم.
عاشورا به ما می آموزد که در ماجرای دفاع از دین، بصیرت بیش از چیزهای دیگر برای انسان لازم است، عاشورا به ما درس می دهد که برای حفظ دین باید فداکاری کرد، درس می دهد که در راه قرآن باید از همه چیز گذشت و در میدان نبرد حق و باطل، همه افراد اعم از کوچک و بزرگ زن و مرد، پیر و جوان، امام و رعیت باهم در یک صف قرار گیرند.
تاسوعا و عاشورا فرا رسید عاشورایی که دامنه تاثیر آن تا ابدیت کشیده شده و چنان در عمق جانها و دلها اثر گذاشته که همه ساله، در این روزها اوج عشق و اخلاص نسبت به معلم حریت و اسوه جهاد و شهادت حسین بن علی(علیه السلام) به نمایش گذاشته می شود.
امام خمینی (ره) فرمود هرچه داریم از محرم و صفر است و انقلاب اسلامی بی نام حسین(علیه السلام) به ثمر نمی نشست و به گفته رهبر فرزانه باید بر بصیرت دینی خود بیفزاییم که هر روز عاشورا است

اینجانب فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، ایام شهادت فرزند پیامبر، سالار آزادگان جهان و سید و سرور شهیدان اسلام، امام حسین علیه السلام و علمدار با وفایش حضرت ابوالفضل العباس ( علیه السلام ) را به محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و پیروان راستینش بویژه مردم ولایتمدار مومن و مخلص شهرستان مسجدسلیمان تسلیت عرض می نمایم.

مهندس فرضعلی علیجانی رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهرستان مسجدسلیمان




کسی که گرفتاری و اندوه مؤمنی را برطرف کند و او را آسوده کند، خداوند گرفتاری و اندوه دنیا و آخرت را از او رفع می کند. امام حسین(ع)

سلام بر حسین،سلام بر علی بن حسین، سلام بر اولاد حسین، سلام بر اصحاب حسین

تقارن ماه محرم با هفته دفاع مقدس بهانه ای شد ، تا یاد و نام شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدسی را گرامی بداریم که با تبعیت از فرهنگ عاشورایی خود برای دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی تهاجم رژیم تا دندان مسلح بعثی را دفع کنند و بار دیگر به همه دنیا ثابت کنند که فرزندان ایران زمین با پیروی از حسین بن علی و افتخار شمردن شهادت در راه وطن وعقیده ، اجازه زیاده خواهی و زورگویی را نخواهند داد .

با بررسی و واکاوی ابعاد شخصیتی شهدا و ایثارگران که در دوران دفاع مقدس درخشیدند و در تاریخ افتخارات جمهوری اسلامی ایران نام خویش را با طلا حک کردند به نکات و سجایای اخلاقی بارزی خواهیم رسید که کمبود و فقدان این فضایل در بین برخی از مسئولین این مشکلات امروزی به دنبال آورده است .

یقیناً شهدا و ایثارگرانی که رنج دفاع شرافتمندانه را برخود هموار کردند ، نه از دسته فرشتگان آسمانی و نه از قدرتهای ماورایی برخوردار بودند ، فقط انسانهای وارسته ای بودند که در همه امور خویش رضایت پروردگار را جست وجو میکردند و برای اینکه بهتر به پروردگار خویش تقرب جویند از الگوهای خود همچون امام حسین (ع) پیروی میکردند .

اینکه در همه امور پروردگار را تنها قاضی بر اعمال خود در نظر بگیریم تنها دلیلی است که باید پیگیری امورات و مشکلات مردم را در اولویت کارهای خویش قرار دهیم زیرا که ناظر و قاضی ، خود شاهد اعمال و رفتار ماست .
سید و سالار آزادگان و همه شهدا و ایثارگران ایران اسلامی ، ترس از خداوند متعال و پیگیری مشکلات مردم را بارها در بیانات و وصیت نامه های خویش سفارش و توصیه نموده اند . دهه محرم و هفته دفاع مقدس فرصت بسیار مغتنمی است که با بهره گیری دوباره از فرهنگ شهادت و عاشورا که دستورالعمل جامعی برای سعادت دنیوی و اخروی است الگوهای رفتاری زندگی خویش را بروز رسانی کنیم .

شهید حججییک نمونه بارزی از انسانهایی بود که با سرلوحه قراردادن فرهنگ شهادت و عاشورا در راه دفاع از حرم حضرت زینب (س) به خیل عاشقانی پیوست که به قول قرآن گمنام در زمین و مشهور در آسمانها هستند .

فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی ، سالروز شهادت سومین اختر تابناک اسمان امامت ولایت را به همه مردم متدین و ولایت مدار مسجدسلیمان تسلیت و تعزیت عرض مینمایم ، همچنین تقاضا دارم در این ایام عزداری بیماران نیازمند را از دعای خویش محروم نفرمایید .

ومن الله التوفیق

حمزه نجف پور

خادم مردم شریف مسجدسلیمان در شورای اسلامی شهر