آغاز به کار دوره پنجم شورای اسلامی شهرستان مسجدسلیمان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان، صبح امروز چهارشنبه یکم شهریورماه ۹۶ همزمان با سراسر کشور آئین تحلیف از اعضای شورای اسلامی شهر و انتخاب هیئت رئیسه با حضور علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان و اصحاب رسانه در ساختمان جلسات فرمانداری برگزار گردید. در ابتدای این نشست علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان ضمن خیر مقدم به […]

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان، صبح امروز چهارشنبه یکم شهریورماه ۹۶ همزمان با سراسر کشور آئین تحلیف از اعضای شورای اسلامی شهر و انتخاب هیئت رئیسه با حضور علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان و اصحاب رسانه در ساختمان جلسات فرمانداری برگزار گردید.

در ابتدای این نشست علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان ضمن خیر مقدم به اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه اظهار داشت: در واقع امروز اولین جلسه جدید شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان خواهد بود، و جا دارد از همه خبرنگاران و رسانه ها تقدیر نمایم که با انگیزه بالا خیلی دقیق در حال رصد مسائل مرتبط با شورای شهر می باشند، که البته این روند بار مسئولیت دوستان شورا را سنگین خواهد کرد.

وی اضافه کرد: من از ترکیب اعضای جدید که شرایط مساعدی را دارند خوشحالم، و اولین خواهش من به عنوان فرماندار از اعضای جدید شورا این است که با شناختی که از همه عزیزان دارم، انگیزه کافی برای کار کردن در مجموعه شورای حال حاضر را می بینم و بالاخره خودشان قبلاً بیرون از این فرایند بودند و به طبع پیشنهادات و انتقاداتی به وضع موجود داشتند، الان خودشان داخل این مجموعه قرار دارند.

وی ضمن اشاره بر موضوع تعهد همه جانبه تاکید کرد: اولین خواهش من به عنوان فرماندار از اعضای شورای اسلامی این خواهد بود که با آن عهدی که با خودشان و خدای خود و مردم بسته اند و آن اینکه ملاک اصلی را رضای خدا و مردم قرار داده، تحت تاثیر هیاهوها و هجمه های بیرونی قرار نگیرند، نظر شورا به عنوان نهاد رسمی که مبتنی بر قانون باشد و اعمال گردد کاملا مورد حمایت ما خواهد بود.

وی افزود: ما به عنوان دولت و فرمانداری از همین امروز با حسن نظر بخاطر مردم آمادگی کامل پشتیبانی صد در صدی از فعالیت های شورا را داریم، اما مبتنی بر قانون و رضای خدا و مردم تصمیم گیری قانونی باشد که ما هم حمایت خواهیم نمود، با هیچ چیزی معامله نکنید، ببینید چه به خیر و صلاح مردم است، البته نباید تحت تاثیر بحثهای احساسی قرار بگیرید و واقع بینانه و مبتنی بر قانون اقدامات لازم به عمل اید.

علیرضا گوروئی اضافه کرد: در مرحله بحث انتخاب شهردار و نحوه اقدام بر روی آن تصمیمات هرچه باشد، ولکن خلاف نظر ما باشد بر اساس مصلحت اندیشی مورد حمایت ما خواهد بود، و اگر این مهم در اولین اقدامات در گام اول میتواند مردم را امیدوار و اگر نادرست باشد نا امید نماید.

وی اظهار داشت: شما شورای شهرداری تنها نیستید، و تمام مسئولین مکلف به پاسخگویی به شما هستند و این البته به عملکرد شورا بستگی خواهد داشت، و اگر شما قانون را مطالعه فرمائید تمام دستگاهای اجرایی مکلفند، به شورای اسلامی در چهار چوب قانونی پاسخگو باشند، و چرا حمایت میکنیم؟ ما نهاد شورای شهر را یک یار و یاور در واقع برای خودمان میدانیم.

در ادامه مراسم تحلیف صورتجلسه هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان و متن سوگند نامه شورا توسط فرضعلی علیجانی رئیس جدید شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان قرائت و توسط دیگر اعضا تکرار گردید.

متن سوگند به شرح ذیل می باشد:

من در برابر کلام الله مجید و خداوند متعال سوگند یاد میکنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد مینمایم که در حفظ امانت و انجام هر چه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چهارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه ها عدالت و انصاف را در نظر داشته باشم و مادام که در شورای شهر عضویت دارم در رعایت صرف و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایم.

در همین رابطه و ادامه برنامه رای گیری انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر توسط اعضا دوره پنجم به صورت محرمانه انجام گردید که این نتایج بدست آمد:

۱- فرضعلی علیجانی علیجانوند با کسب ۷ رای به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر
۲- روح الله جلیلی با کسب ۷ رای به عنوان نائب رئیس شورا
۳- حمید شعبانی نژاد با کسب ۷ رای به عنوان خزانه دار شورا
۴- حمزه نجف پور با کسب ۷ رای به عنوان منشی آینده شورای اسلامی شهر دوره پنجم معرفی و انتخاب شدند.

در حاشیه و بعد از انتخاب هیئت رئیسه، رئیس شورای تامین مسجدسلیمان گفت: از حسن تعاملی که اعضای محترم شورا به خرج داده اند، همانطور که گفتم این نوید بخشی چراغ راهی خواهد بود که برای آینده شورای اسلامی که مصمم و اراده کرده اند، در جهت خیر و صلاح مردم گامهای بعدی را با دید مثبت بردارند.

گوروئی گفت: سهم  همه اعضاء شورا مساوی خواهد بود، بعضی ها که رئیس شورا هستند و کسی که سمتی در آن ندارد، به یک اندازه موثر خواهند بود، البته این تواضع و عقلانیت در این دوره مشهود بوده، و به عنوان یک کارشناس کاملا این رفتارها را حرفه ای قلمداد میکنم، علی رغم اینکه دوره پنجم چهره های جوان می باشند که جای تقدیر خواهد بود.

فرماندار مسجدسلیمان با تاکید بر موضوع انتخاب شهردار آینده عنوان کرد: اولین کاری که باید سریع توسط شورای این دوره انجام گردد تعیین تکلیف شهردار خواهد بود، ولکن چه کسی میخواهد این سمت را به دست بیاورد، از نظر ما خیلی ورود نمیکنیم، و هر چه این موضوع کشدار شود فشار کار و وقت شما بیشتر تلف می گردد، و امکان اینکه وارد حاشیه های بیشتری شوید زیاد بوده، و انشالله در اولین جلسه شورا باید این اتفاق خوشایند انجام شود.

در پایان بیانات علی رضا گوروئی، فرضعلی علیجانی به عنوان رئیس جدید شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان ضمن تقدیر از فرماندار و اصحاب رسانه اذعان داشت: رسانه ها با واقعیت و پشتکاری که دارند جهت روشن نمودن فعالیت ها و کم و کاستی هایی که در شهر وجود دارد، پیش قدم میشوند که انشاالله با همکاری و حمایت خودشان بتوانیم در راهی که قدم برداشته ایم ما را دلگرم کنند و ماهم با تمام وجود در خدمت همه عزیزان خواهیم بود، و از حسن اعتماد مردم که ما را مورد حمایت رای خودشان قرار دادند تشکر ویژه خواهیم داشت.

بعد از سخنان رئیس شورای شهر مسجدسلیمان، روح الله جلیلی به عنوان نائب رئیس شورا با تقدیر از فرماندار و خبرنگاران بیان کرد: انشاله بتوانیم در کنار خبرنگاران و اعتماد مردم در راستای خدمت گذاری گامهای اساسی را برداریم، و از مهندس گوروئی در جهت برگزاری نشست تحلیف تقدیر مینمایم و امیدوارم در راهی که آغاز نموده ایم پشتوانه و دلگرمی را به صورت مستمر داشته باشیم.

در پایان جلسه اعضای شورای اسلامی شهر ضمن حضور در مرقد تپه شهدای گمنام با بستن عهد و تعهد همه جانبه و با قرائت فاتحه در این مکان، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.