نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر با امام جمعه مسجدسلیمان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، در ادامه سلسله جلسات شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان با مسئولین و دستگاه های اجرایی شهر و به منظور بهبود  روند رفع مشکلات شهری، نشست هم اندیشی صمیمانه ای با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و حجت السلام حاج صادق امینی امام جمعه مسجدسلیمان در محل سالن کنفرانس شورای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مسجدسلیمان، در ادامه سلسله جلسات شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان با مسئولین و دستگاه های اجرایی شهر و به منظور بهبود  روند رفع مشکلات شهری، نشست هم اندیشی صمیمانه ای با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و حجت السلام حاج صادق امینی امام جمعه مسجدسلیمان در محل سالن کنفرانس شورای اسلامی شهر برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه احمد زمانپور به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه عنوان کرد: گله و شکایتها همیشه و از همان دوره اول تا به الان بوده ولی متاسفانه این دوره عده ای از بیرون و درون سازمان با بزرگنمائی برخی مشکلات اقدام به جو سازی علیه شورای شهر می نمایند و  در فضای مجازی سعی در برهم زدن نظم عمومی شهر دارند.

وی ادامه داد: بیشترین مراجعات ارباب رجوع به دفتر شورا، مربوط به مشکل اشتغال و مشکلات مالی است و این مسائل باعث می‌گردد این عده متاسفانه شروع به تخریب مجموعه خدمت گذار شورا و شهرداری نمایند و طی یکسال  اخیر مجموعه شورا به این حواشی توجه ای نداشته و در این مدت توانستیم کارهای خوب و زیربنائی به لطف دوستان شورا و مسئولین استان و شهردار محترم انجام دهیم ولی همچنان قبول داریم که کاستیهای زیادی وجود دارد و باید بپذیریم که اجرا و بهره برداری از پروژه های زیرساختی نیازمند زمان خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه های در حال اجرای زیرساختی شهرستان تصریح کرد: در این مدت پروژه بلوار دوم شهری که از شاخص ترین پروژه های عمرانی شهرداری می باشد در حال انجام است و این پروژه عمرانی  می تواند  تاثیر بسزایی بر رفع گره ترافیکی شهر داشته باشد.

در ادامه رضا نجفیان عضو شورای اسلامی شهر گفت: در این روزهای سخت حضور مسئولین در کنار شورا می تواند برای ما قوت قلب باشد و در جلسه ای که با سرپرست جدی فرمانداری برگزار شده بود این نکته را اشاره کردم.

وی افزود: وقتی که  میگوئیم همدلی و همراهی فی مابین مسئولین شهر وجود دارد باید بگویم که بیشترین همراهی و همدلی را ما از طرف امام جمعه محترم مشاهده می کنیم و علیرغم این همدلی و همراهی که از سوی ایشان می بینیم اما کمترین دخالتی از سوی امام جمعه محترم در امورات شورا صورت نگرفته و اگر صحبتی هم مطرح شده بیشتر جنبه همراهی و همدلی بوده و این موضوع بسیار حائز اهمیت بود.

نجفیان ادامه داد: متاسفانه افرادی که در جایگاه شورای تامین شهر منصب دارند و اولین وظیفه آنها ایجاد آرامش و امنیت در شهر  است در شب عید چکهایی امضاء میکنند از شخصی که پرونده آن دچار مشکل بود به قیمت یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان و با این اقدام همکار من و پاکبانان عزیز نباید عیدی خود را در شب عید بگیرند، من معتقدم اگر قرار است عدالتی پیدا شود که به پانصد نفر بی عدالتی گردد من این عدالت را قبول ندارم و چکهایی در یکسال گذشته امضاء شده و نزدیک به چهار میلیارد تومان و از شهردار قبلی به دست بدهکاران رسیده بود و بدون هیچ آینده نگری روی چکها حکم خورده است و انتظار داریم امام جمعه محترم در چنین مواقعی ورود پیدا کند و به اعضای شورای تامین تذکرات لازم ارائه گردد.چرا باید چنین اتفاقاتی باید رخ بدهد که نیروهای شهرداری در عید امسال سفره هایشان خالی بماند.

در ادامه وحید زمانی حموله نایب رئیس شورای اسلامی شهر اظهار داشت: امیدواریم در ابتدای سال۹۸ اعضای  شورا با همت و عظم جدی تری پای مشکلات شهر بیایند،و نیز ورود امام جمعه محترم را  در جمع شورا خیر مقدم عرض میکنم، و واقعا در طول این دو سال که در خدمت مردم عزیزمان هستیم الحق و انصاف از هیچ مسئله ای دریغ نکردند و همیشه در جایی که حق و به نفع مردم است تذکراتی عنوان گردیده بود.

وی در ادامه اذعان داشت: اعضای محترم گله و شکایتهایی دارند و هر کدام از آنها به نوبه خود کمیسیونهایی به آنها محول شده، در حال تلاش جهت رفع مشکلات شهری اند، ولی توسط افرادی در فضای مجازی، به ناحق به اعضای شورا توهین و اهانت نابجا می‌شود و باید احترام آنها در بین مردم حفظ شود و متاسفانه نامهربانیهایی در فضای مجازی صورت گرفته است.

زمانی حموله ادامه داد: ما روزی کارنامه خوب و درخشانی داریم که در پایان این چهارسال سیلی محکمی از مردم نخوریم، و یک یاد بود خوبی از ما به یادگار داشته باشند و در این دوسال با رهنمودها و دلسوزیهایی حضرتعالی ما را تنها نگذاشتید و انتظار داریم در سال جدید در کنار اعضای شورای شهر باشید و باعث افتخار است با کمک همدیگر و مشارکت همه جانبه گره ای از مشکلات شهر حل شود.

نایب رئیس شورا افزود: واقعا بعضی از مسئولین همخوانی با مجموعه شورای شهر ندارند، و در جایگاه خدماتی هیچ گونه همکاری صورت نمیگیرد از جمله سازمان آب که سه نقطه از اتوبان نفتک را تخریب کرده که شاید دوماه از عمر روکش آسفالت آن نگذشته باشد در حالی که تکمیل آسفالت خیابانها و محلات در این دوره با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و گرانی قیر بسیار مشکل می باشد.

وی افزود: یک سری کارها صورت گرفته که جای تقدیر دارد، ولی هیچ تغییراتی با حساب اینکه اعتبار چهل میلیارد وارد خزانه شهرداری شده، اما در شهر حس نمی شود، من از شهردار انتقاد کرده ام و خواستار پاسخگویی به سوالات مطرح شده هستم، شهرداری در سرانه فضای سبز، مبلمان شهری، ناوگان اتوبوسرانی دچار ضعفهای شدیدی است و باید خواستهای شهروندان را هم در نظر بگیریم، و به این فکر نباشیم که بیشترین اعتبارات را شهردار وقت دریافت کرده و استفاده بهینه از منابع مهم می باشد که در نقاط قابل ضروری و داخل شهر استفاده شود.

در ادامه فرضعلی علیجانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر بیان کرد: شورای شهر یک نهاد مردمی و مشورتی است که هدف آن بحث بررسی مصوبات و بعد نظارت بر عملکرد شهرداری و سایر ادارات است، ولی متاسفانه ما در طول یکسال که در خدمت عزیزان به عنوان خادم آنها در شورا بودیم خیلی ها ما را به چشم شورای شهرداری نگاه می کنند و هنوز در ادارات ما جا نیفتاده که بر اکثر ادارات نظارت داشته باشیم، و در زمینه همفکری راه گشا قلمداد گردیم.

وی اذعان داشت: در بحث رفع مشکلات شهرداری اختلاف سلیقه هایی وجود دارد و قطعا دوستان شورا که اشاره به این موضوعات دارند از سر دلسوزی بوده و اختلاف نظر بین اعضاء و شهردار وجود دارد که باز ما انتظار داریم در این مورد هم ما را یاریگر باشید و کمک نمائید و شهردار که منتخب شورا است و اگر اشتباهاتی وجود دارد با راهنمایی های حضرتعالی جهت اصلی آن به بار بنشیند.

 عضو شورای شهر اظهار کرد: قطعا همه ما در این جایگاه که قرار گرفته ایم باید طوری عمل کنیم  که اول در پیشگاه خداوند متعال و بعدا  در مقابل مردم رو سفید باشیم و بتوانیم به وظیفه ذاتی مان که همان خدمت به مردم می باشد جامع عمل بپوشانیم. در یکسال گذشته حمایتهایی از سوی حضرتعالی در مناسبتهای مختلف به شورای پنجم صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

حمید شعبانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر در ادامه با ذکر خوش آمدگوئی به حاضرین در جلسه گفت: با رسیدن نیمه شعبان و در پیش بودن ماه مبارک رمضان امیدواریم سال خوبی را شروع کرده باشیم و در عرصه کنونی نیاز است بعضی موارد و مشکلاتی که از دید شورای شهر پنهان مانده از سمت حضرتعالی گوشزد و بیان شود و احساس میکنم بعضی  مواقع راههای غلطی رفتیم و باز نیاز داشتیم راهنمائی بیشتری شود و از اینکه بدون هیچ توقعی ما را حمایت نمودید تشکر می نمایم.

وی بیان کرد: با توجه به اهداف و برنامه هایی که در ذهنمان بود به نظر بنده خوب عمل نگردیده و تحقق پیدا نکرده و خیلی از آنها به مجموعه شورا بر میگردد که به نتیجه نرسیده اند و امیدوارم طی مدت زمان دو سال باقی مانده جنابعالی به عنوان برادر بزرگ در کنار اعضاء راهنمای ما باشید و بتوانیم با برنامه ریزی بهترکارها را با رسالتی که بر دوش داریم و با توجه به جواب اعتماد مردم به هدف اصلی نزدیک و قدمهای لازم را برداریم.

در ادامه روح الله جلیلی سخنگوی شورای اسلامی شهر با ذکر خیر مقدم به حاضرین در جلسه و تبریک نیمه شعبان بیان کرد: بحث شورای شهر به عنوان یک نهاد مردمی قطعاً افراد آن یک زمینه اخلاقی و اجتماعی را دارند که از فیلتر مردم عبور می‌کنند و در نهاد شورا قرار می گیرند و فکر میکنم بهترین فرصت مناسب جهت خدمتگذاری به مردم نهاد شورا باشد و در هر صورت می تواند با تمام ادارات ارتباط بگیرد و ممکن است نماینده یک شهر یکماه حضور نداشته باشد، ولی شورا همیشه در دسترس جامعه است و خوبی ها و بهرحال عواقبی برای عضوهای شورا دارد.

جلیلی با اشاره به مشکلات کلی شوراها در سطح کشور خاطرنشان کرد: مشکل اصلی یک عضو شورا و نهادی به نام شورا فکر میکنم در سطح کشور باید آنها را جستجو کنیم نهادی که هنوز در کمیسیونهای تخصصی مجلس هنوز نتوانسته اند وظایف و اختیارات آنها را شفاف بیان و تعریف نمایند.

وی ادامه داد: مردم به عنوان نهاد نظارتی با ما آشنایی کامل دارند و از اختیارات و الزامات اجرایی کار شورا خبر ندارند و این به نوعی واقعا ضربه به نهاد شهرداری و شورا زده است و در سطح کشور شورا ها با چالشهای عظیمی مواجه اند لذا ما اعتقاد داریم که شورا باید وظایف قانونی آن مشخص باشد و حداقل اگر می‌خواهد با اداره ای وارد مذاکره شود از جایگاه خود اطلاعات بیشتری جهت پیگیری در اختیار داشته باشد.

روح الله جلیلی افزود: متاسفانه تقابلی در بین ادارات وجود دارد نهاد شورای شهر، فرمانداری، نماینده و خیلی از دستگاه ها…موازی کاریهایی وجود دارد که باعث می‌شود تعامل خوبی در برخی امورات برقرار نگردد و کار را برای شورا دشوار کرده و باید بگوئیم نهاد شورا، نهاد مظلومی است که انتظارات بالاست و اختیارات آن فوق‌العاده نامشخص است.

وی گفت: در شروع کار حساسیت طایفه ای ما را اذیت کرد، و کار ساده ای نبود و هجمه های انتقادات در فضای مجازی در دوران شورای بنجم به اوج خودش رسید و این روند در شورای قبلی وجود نداشت و با شروع شبکه های اجتماعی انتقادات و صحبتها ادامه داشت و باعث شد با حساسیت خاصی کار را پیش بگیریم.

وی بیان کرد: یکی از چالشهایی که شورا ها دارند حقوق کارکنان شهرداری است چون به نوعی مردم بیشتر نظارت شورا را در حوزه شهرداری می بینند، ما بررسی کردیم که هشتاد درصد از پرداخت حقوق دست شورها و شهردار نیست، بلکه در واقع از محل ارزش افزوده و عوارض آلایندگی کسب می کنیم و این هشتاد درصد را در نظر بگیرید وقتی فروش نفت در سطح کشور با توجه به تحریم ها با میانگین اعتباری یک میلیارد و نیم، به ارزش افزوده پانصد میلیون رسیده ایم که به ما خیلی ضربه زده است..

سخنگوی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه روند عمرانی طی یکسال اخیر به خوبی پیش رفته هر جند مشکلاتی هم وجود داشته عنوان کرد: شاید بلوار دوم در حال حاضر پذیرفته نباشد تا زمانی که معابر ما دچار مشکلات فراوانی هستند و ضعفی که وجود دارد در محلاتی که هنوز شبکه سیستم فاضلاب احدات نگردیده و نماینده محترم زحمت کشیدند و بیست میلیاد تومان جهت بازسازی فاضلاب دریافت کردند و باید کار را اداره آبفا آغاز کند و با چنین روندی کار شهرداری جهت خدمات عمرانی در زمینه روکش آسفالت و بازسازی معابر بی نتیجه می باشد و در این جریان هشتاد درصد انتقادات شهروندان از خرابی معابر است.

وی اضافه کرد: در ابتدای کار از میدان شهید بهنام محمدی تا میدان باشگاه مرکزی دو باند جاده اقدام به روکش آسفالت شد و در همان ایام قطعه شهدای کلگه را از ابتدا تا مسیر چهاراه بهداری آسفالت گردید و نیز از سمت مسجد علاسوندها تا محله موشکی ها برای اولین بار آسفالت صورت گرفت, منطقه چهاربیشه, ورودی سرکوره ها، محله مراد آباد، پشت ترمینال…. با مساحت تقریبی ۴۲۰هزار متر مربع تا به الان به زیر روکش آسفالت گرم رفته و همچنین در تعریض جاده های اصلی در محور سالور نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: محوطه سازی شهدای گمانم و احداث ایستگاه آتش نشانی در منطقه بی بیان در حال انجام است، در احداث پارکها در منطقه نمره دو و نفتون، ونیز در فاز دو هشت بنگله پروژه ها فعال اند، در بحث عدم مبلمان شهری مناسب مشکلاتی وجود داشت و شهروندان در طول مسیرها جایی برای نشستن نداشتند که در این زمینه با حضور شهردار و کارپرداز وسایل مورد نیاز از جمله نیمکت بتنی، گلدان شهری، المان و تندیسهای خوبی که برای اولین بار در شهر خریداری و نصب شده و شهروندان بسیار راضی از این اقدمات می باشند.

روح الله جلیلی ادامه داد: دو میلیارد تومان اعتبار با ارتباطاتی که از طریق استان برقرار شد، توانستیم برای اولین بار لایروبی دره ها و مسیلها را انجام دهیم و در بارندگی ماههای قبل بیشتر ساکنین که نزدیک به آنها بودند از جمله مناطق حسین قصاب، مال گندلیها، هشت بنگله، بی بیان به صورت پراکنده دچار آبگرفتی و خسارات مالی شده بودند و خوشبختانه اقدامات بسیار خوب و مناسبی جهت جلوگیری از خطرات آنها صورت گرفت.

وی افزود: پل مال جونکی، پل فلزی عابر پیاده شهرک ولیعصر و پل خیابان شهید داریوش محمدی در حال انجام می باشند، تکمیل چمن پارک ۱۱ هکتاری، پارک دولت روبروی فرمانداری و همچنین احداث پارک بانوان در حال پیگیری است.

وی در پایان ضمن گلایه مندی از دستگاه های امنیتی و قضایی اضافه کرد: متاسفانه برخی افراد با غرض ورزی نابجا و بدون مدرک اقدام به ارسال مطالب خلاف واقع در شبکه های اجتماعی می نمایند و در این میان نهادهای قضایی باید زودتر ورود پیدا کنند و افراد متخلف را شناسایی و از فعالیت آنها جلوگیری به عمل آورند و به شدت بی احترامی های فضای مجازی را در طول یکسال اخیر محکوم می نمائیم.

در ادامه حمزه نجف پور عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به مشکلات معارض پیش آمده با شرکت بهره برداری نفت و گاز در پروژه بلوار دوم شهری و احداث آرامستان جدید خواستار پیگیری و رفع موضوعات پیش آمده با مدیر عامل این شرکت شد.

در ادامه سخنان اعضای هفت نفره شورای اسلامی شهر، حجت السلام  امینی امام جمعه مسجدسلیمان اذعان کرد: خوشبخت شدم از دیدار امروز و خوشحالم از شنیدن فرمایشات همه شما که مشکلات را بیان نمودید و انشاالله سال خوبی به میمنت ماه شعبان در پیش داشته باشید و امسال نیز سال گشایش و رونق اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری گردیده که جای بسی امیدواری است.

وی اضافه کرد: مسجدسلیمان شهر بی پناه و مظلومی است و فقط خودمان می دانیم که این شهر در چه وضعیت اسفناکی قرار دارد و انشالله با کمک یکدیگر باید گره ای از مشکلات شهر باز نمائیم و راه برای دیگران هموار کنیم و صمیمانه میگویم فضای غالب از بیرون به شورا و شهرداری بد نیست و استرس از فضای مجازی، اینکه افراد اقدام به اهانت می نماید آنهم بدون  سند و مدرک نباید در نظر گرفته شود و فرصت برای کارهای بسیار خوب زیاد است و به سهم خودم از همه شما تشکر می کنم و با مقایسه با شورا و شهردار قبلی تفاوت بسیار زیاد وجود دارد.

امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگر بیانات خود گفت: نباید شرایط را برای خودتان سخت کنید و باید بپذیرد که کجا آمده اید و بدانید که کار کردن در مسجدسلیمان بسیار سخت است و این نکته را هم اشاره کنم در سفر وزیر نفت به مسجدسلیمان مشکلات عدیده مردم این شهر را بیان کردم و اضافه کردم اولینها بودیم ولی در حال حاضر آخرینها شده ایم.

حجت السلام امینی ادامه داد: رفتار اعضای شورای پنجم بسیار مطلوب تر از دوره قبل است و کار در شورا با اینهمه مشکلات و افکار هفت نفره طبیعی می باشد که در جریان روند کارها موافتها و مخالفتهایی صورت گیرد اما باید این نکته مهم را مدنظر قرار دهیم که حول محور قانون  باید حرکت کنیم و به جلو برویم و اخلاق و رای اکثریت را در نظر داشته باشیم.

خطیب جمعه مسجدسلیمان در خاتمه افزود: صداقت در کارهای قانونی شورا و شهرداری بسیار مهم است و بنده  با ماندن و یا رفتن شهردار هیچ دخالتی ندارم ولی در جهت همفکری و مشارکت در خدمتگذاری در کنارتان خواهم ماند.

.   .  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.
.  
.
.