اولین هم اندیشی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان با روسای چهار اداره شهرستان

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری مسجدسلیمان، روز گذشته جلسه هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر، با ادارات بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر، صنعت و معدن و تجارت به منظور تعامل دو سویه در رابطه با خدمات دهی به همشهریان و قشر آسیب پذیر و بی بضاعت در سطح محلات مسجدسلیمان با […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری مسجدسلیمان، روز گذشته جلسه هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر، با ادارات بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر، صنعت و معدن و تجارت به منظور تعامل دو سویه در رابطه با خدمات دهی به همشهریان و قشر آسیب پذیر و بی بضاعت در سطح محلات مسجدسلیمان با حضور فرضغلی علیجانی رئیس شورا،  وحید زمانی زاده حموله عضو شورا، حمزه نجف پور دبیر شورا، حمید شعبانی نژاد عضو شورا، در محل سالن کنفرانس شورای شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان برگزار گردید.

در آغاز این برنامه فرضعلی علیجانی رئیس شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان ضمن خوش آمدگویی به میهمانان در این جلسه با تشریح مشکلات شهری اظهار داشت:با توجه به کمبودهایی که در شهر مسجدسلیمان وجود دارد، و شهری است که واقعا اکثریت از قشر آسیب پذیر و محروم می باشند، امیدواریم با چنین نشست هایی، در جهت ارائه خدمات هر چه بهتر به همشهریان قدمی مثبت، و در آخر رضایت مندی عموم را جلب نمائیم.

وی گفت: شورای پنجم از زمان بدو ورود به شورا، مورد اعتماد رای مردم عزیز قرار گرفتند،و با وحدت و همدلی در کنار هم کارشان را شروع کرده اند، که توانستند با یک تعامل خیلی خوب، مراحل مهمی همچون انتخاب شهردار، انتخاب هئیت رئیسه شورا، کمیسیون‌های مختلف، با اکثریت آرا ۷ نفر تمام این آیتم ها را با همدلی انجام دادند، و در بین راه اختلاف نظرهایی هم بین اعضای شورا بود، به جهت بهتر بودن اوضاع، و الحمدالله در بین اعضای شورا جو دوستانه و برادرانه به وجود آمده است.

وی افزود: هدف ما این است، در چهار سالی که در خدمت مردم شریف مسجدسلیمان خواهیم بود، با تعامل با سایر ادارات انشاالله خدمات بهتری را به شهرمان ارائه نمائیم، و شهر مسجدسلیمان همانطور که دوستان در متینگ هایشان اعلام کردند، شهر هزار مشکل محسوب می‌گردد، و اگر این تعامل برقرار نباشد، نه شورا و نه ادارات دیگر میتوانند باری از مشکلات شهر کم نمایند.

وی تصریح کرد: اما انتظار داریم ادارات دیگر با نظر متقابل همراه شورای پنجم تعامل دو سویه را برقرار کنند، و همفکری خوبی طی چند سال گذشته فی مابین امام جمعه و نماینده محترم و سایر ادارات به وجود آمده، و نوید بخش روزهای طلایی این شهر خواهد بود، و نقطه امیدی در دل مردم روشن شده است.

علیجانی گفت، مراجعات مردمی که روزانه به دفتر شورا حضور دارند، شاید چیزی بالغ بر صد نفر دارای مشکل مالی، معیشتی و مسکن می باشند، و شورا هم هیچ گونه منبع خاصی ندارد، بتواند همه خواسته های این مردم را عملی نماید، و میطلبد همه عزیزان کمک نمایند در جهت خدمات دهی بهتر و یاریگر شورا شهر باشند.

در ادامه حمید شعبانی نژاد عضو دیگر شورا گفت: وظیفه ذاتی شورا پل ارتباطی بین مردم و مسئولین بوده، حالا ما از همه اداراتی که میدانیم مردم نهاد و تعامل سازنده ای با شهروندان برقرار می کنند خواهشمندیم کمی ارتباطشان را با مردم به واسطه این نهاد مردمی شورا در تمام زمینه ها برقرار نمایند.

وی ادامه داد: اداراتی همچون کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و صنعت معدن ارگانهایی مردمی اند، که میتوان از خدمات آنها در جهت رفع مشکلات قشر آسیب پذیر با برنامه ریزی استفاده کرد.

وحید زمانی زاده حموله عضو دیگر شورا اظهار داشت:در برهه ای از زمان که مردم عزیز ما را به خدمتگذاری قبول کردند، که در دوره ای چهار ساله بتوانیم برنامه ریزی مناسبی جهت پیشبرد حل مشکلات آنها داشته باشیم تشکر ویژه دارم.

وی ادامه داد: خدا را شاکرم یک تیم همسو و دلسوز در مسجدسلیمان به وجود آمده، و در راس آن نماینده و امام جمعه محترم، دادستان، اداره اطلاعات، فرمانده نیروی انتظامی، و بقیه مدیران عزیزی که در شهر ما افتخار خدمت را دارند.

این عضو شورا افزود: امیدواریم با کارگروهی که تشکیل میگردد، این خانواده ها که از طیف مستمند و از قشر آسیب پذیرند، استعدادهایشان شناسایی، و هر اداره ای در توان خود بتواند کمکی در همین راستا انجام نمایند

حمزه نجف پور دبیر شورا دیگر سخنران این جلسه بیان کردند: باید با برنامه ریزی مناسب تمام مشکلات ادارات و مردم را در جریان باشیم، که آنها با آن مواجه اند و کارهایی که ما میتوانیم پیگیری کنیم، بهتر قابل حل باشد، و در این زمینه نمونه آن پلی کلینک تامین اجتماعی بوده، و بنده حقیر به صورت شبانه روز پیگیر بحث زمین این محل بوده ام، و الحمدالله این مشکل حل شده و در چند روز آینده سند تک برگ آن صادر می گردد، و به زودی کلنگ افتتاح آن به زمین زده خواهد شد.

وی بیان کرد، ما به دنبال رفع مشکلات ایم، که در واقع گره ای وجود دارد، حتی در مرکز استان پیگیری نمائیم، مثلا در بحث اردوگاه اضطراری، اورژانس هوایی، و سینما هلال با پیگیری می توان آنها را به مرحله انجام رساند.

در پایان این برنامه ادارات دعوت شده، در صحن علنی شورا با تشریح رویکرد اهداف و برنامه های خود، با یکدیگر به بحث و گفتگو پرداختند، و در این روز با توجه به دعوت قبلی اداره مسکن و شهرسازی، دراین نشست حضور نداشتند.